INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH w Szkole Podstawowej im. Obrońców Westerplatte w Ujeździe
Szanowni
Państwo,
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych - RODO) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.) informuję, iż:
1. Administratorem Pana/Pani/dziecka danych osobowych
jest Szkoła Podstawowa im Obrońców
Westerplatte w Ujeździe reprezentowane
przez Dyrektora z siedzibą: 97-225 Ujazd, ul. Rokicińska.
Z
Administratorem można się kontaktować w następujący sposób:
a) listownie: 97-225 Ujazd, ul. Rokicińska 6,
b) przez adres e-mailowy: spu@ujazd.com.pl,
c) telefonicznie pod numerem: (44) 719 22 30.
1. Wyznaczono inspektora ochrony danych – Żanetę
Bykowską-Winkiel, z którym może się Pan/Pani kontaktować pod numerem telefonu:
692 846 784 lub pod adresem e-mail:
iod.spu@ujazd.com.pl.
2. Pana/Pani/ucznia dane osobowe przetwarzane będą na
podstawie:
1) art. 6 ust. 1 lit a RODO (zgoda osoby, której dane
dotyczą) między innymi w celu:
- wykorzystania wizerunku dziecka lub pracownika, aby
promować osiągnięcia uczniów oraz instytucji,
- udziału w rekrutacji na wolne stanowisko
pedagogiczne/urzędnicze – dotyczy przetwarzania danych innych niż podane w art.
22 § 1 Kodeksu pracy na wyraźne żądanie zainteresowanej osoby,
2) art.
6 lit b RODO celem realizacji umowy, której Pani/Pan jest stroną lub podjęcia
działań przed zawarciem umowy;
3) art.
6 lit. c RODO (obowiązek prawny ciążący
na Administratorze) między innymi w celu:
- prowadzenia
rekrutacji uczniów do szkoły oraz zajęć lekcyjnych,
- kształcenia,
wychowania i sprawowania opieki nad dziećmi i młodzieżą,
- prowadzenia
rekrutacji pracowników,
- wypełniania
obowiązków pracodawcy,
- organizacji
praktyk studenckich i staży,
- zapewniania
bezpiecznych warunków pracy oraz nauki uczniom i nauczycielom oraz ochrony
jednostki poprzez prowadzenie monitoringu wizyjnego
- przeprowadzanie
postępowań o udzielenia zamówienia publicznego
4) art. 9 ust. 2 lit. a , lit. b i
lit. h RODO (przetwarzanie danych osobowych szczególnych kategorii) w związku z
odpowiednio:
- prowadzeniem rekrutacji pracowników,
- wypełnianiem obowiązków pracodawcy,
- kształceniem, wychowaniem i sprawowaniem opieki nad
dziećmi i młodzieżą
w związku z realizacją przepisów obowiązującego prawa,
a w szczególności ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, ustawy z
dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r.
Karta Nauczyciela, w ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy,
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie
sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji
przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej
dokumentacji, a następnie dla wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów.
5) Odbiorcami
Pana/Pani/ucznia danych osobowych mogą być podmioty, które przetwarzają
Pana/Pani dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie zawartej umowy
powierzenia przetwarzania danych osobowych lub podmioty uprawnione na podstawie
obowiązujących przepisów prawa np.: firmy dostarczające oprogramowanie do
prowadzenia dokumentacji szkolnej, jednostki realizujące zadania z zakresu
medycyny pracy, firmy ubezpieczające uczniów podczas wycieczek.
6) Państwa
dane nie będą przekazywane do państw trzecich.
7) Pana/Pani/ucznia
dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji powyższych
celów przetwarzania, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w
tym przepisami kancelaryjno-archiwalnymi. Jeżeli dane osobowe będą przetwarzane
w celu dochodzenia roszczeń (w tym w postępowaniach windykacyjnych) dane będą
mogły być przetwarzane w tym celu przez okres przedawnienia roszczeń zgodnie z
przepisami kodeksu cywilnego. Jeśli wyrazicie Państwo zgodę na przetwarzanie
danych osobowych do celów np. rozpowszechniania wizerunku, konkursu i w wielu
innych wypadkach, kiedy o tą zgodę poprosi Przedszkole Samorządowe wówczas będą
one przetwarzane do czasu odwołania zgody.
8) W związku z przetwarzaniem danych osobowych
przysługuje Panu/Pani prawo do żądania od Administratora:
a) dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii
(zgodnie z zapisani art. 15 RODO),
b) sprostowania (poprawiania) swoich danych (zgodnie z
art. 16 RODO),
c) usunięcia danych osobowych (zgodnie z art. 17 RODO),
d) ograniczenia przetwarzania danych (zgodnie z art. 18
RODO),
e) przenoszenia danych (zgodnie z art. 20 RODO),
f) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych
(zgodnie z art. 21 RODO).
9) W przypadku, gdy przetwarzanie Państwa danych odbywa
się na podstawie zgody (tj. art. 6 ust. 1 lit. a RODO), przysługuje Panu/Panu
prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem
przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Poza
tym przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj.
Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na adres: ul. Stawki 2, 00-193
Warszawa.
10) Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest
obowiązkowe, wówczas gdy wynika z przepisów prawa, w pozostałych przypadkach
jest dobrowolne.
11) Pana/Pani dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu
podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
Wyświetlony: 1579
Dodany 18.01.2022 08:46:26 przez Waldemar Rurarz
Autor dokumentu Waldemar Rurarz
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 18.01.2022 09:01:58 przez Waldemar Rurarz
Historia zmian [5]