INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH w Szkole Podstawowej im. Obrońców Westerplatte w Ujeździe
Szanowni Państwo,
Zgodnie
z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych - RODO) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.) informuję, iż:
1. Administratorem Pana/Pani/dziecka danych
osobowych jest Szkoła Podstawowa im
Obrońców Westerplatte w Ujeździe reprezentowane przez Dyrektora z siedzibą:
97-225 Ujazd, ul. Rokicińska.
Z Administratorem można się kontaktować
w następujący sposób:
a)
listownie: 97-225
Ujazd, ul. Rokicińska 6,
b)
przez adres
e-mailowy: spu@ujazd.com.pl,
c)
telefonicznie pod
numerem: (44) 719 22 30.
1. Wyznaczono inspektora ochrony danych – Żanetę
Bykowską-Winkiel, z którym może się Pan/Pani kontaktować pod numerem telefonu: 692 846 784
lub pod adresem e-mail: iod.spu@ujazd.com.pl.
2. Pana/Pani/ucznia dane
osobowe przetwarzane będą na podstawie:
1) art.
6 ust. 1 lit a RODO (zgoda osoby, której dane dotyczą) między innymi w celu:
- wykorzystania
wizerunku dziecka lub pracownika, aby promować osiągnięcia uczniów oraz instytucji,
- udziału w
rekrutacji na wolne stanowisko pedagogiczne/urzędnicze – dotyczy przetwarzania
danych innych niż podane w art. 22 § 1 Kodeksu pracy na wyraźne
żądanie zainteresowanej osoby,
2) art.
6 lit b RODO celem realizacji umowy, której Pani/Pan jest stroną lub podjęcia
działań przed zawarciem umowy;
3) art.
6 lit. c RODO (obowiązek prawny ciążący
na Administratorze) między innymi w celu:
- prowadzenia
rekrutacji uczniów do szkoły oraz zajęć lekcyjnych,
- kształcenia,
wychowania i sprawowania opieki nad dziećmi i młodzieżą,
- prowadzenia
rekrutacji pracowników,
- wypełniania
obowiązków pracodawcy,
- organizacji praktyk
studenckich i staży,
- zapewniania
bezpiecznych warunków pracy oraz nauki uczniom i nauczycielom oraz ochrony
jednostki poprzez prowadzenie monitoringu wizyjnego
- przeprowadzanie
postępowań o udzielenia zamówienia publicznego
4) art.
9 ust. 2 lit. a , lit. b i lit. h RODO (przetwarzanie danych osobowych
szczególnych kategorii) w związku z odpowiednio:
- prowadzeniem
rekrutacji pracowników,
- wypełnianiem
obowiązków pracodawcy,
- kształceniem,
wychowaniem i sprawowaniem opieki nad dziećmi i młodzieżą
w związku z
realizacją przepisów obowiązującego prawa, a w szczególności ustawy z dnia 14
grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie
oświaty, ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela, w ustawie z dnia
26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z
dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne
przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i
opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, a następnie dla wypełnienia
obowiązku archiwizacji dokumentów.
5) Odbiorcami Pana/Pani/ucznia danych osobowych mogą być
podmioty, które przetwarzają Pana/Pani dane osobowe w imieniu Administratora na
podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych lub
podmioty uprawnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa np.: firmy
dostarczające oprogramowanie do prowadzenia dokumentacji szkolnej, jednostki
realizujące zadania z zakresu medycyny pracy, firmy ubezpieczające uczniów
podczas wycieczek
6) Państwa dane nie będą przekazywane do państw trzecich.
7) Pana/Pani/ucznia dane osobowe będą przechowywane przez
okres niezbędny do realizacji powyższych celów przetwarzania, zgodnie z powszechnie
obowiązującymi przepisami prawa, w tym przepisami kancelaryjno-archiwalnymi. Jeżeli
dane osobowe będą przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń (w tym w postępowaniach windykacyjnych) dane będą mogły być przetwarzane w tym celu
przez okres przedawnienia roszczeń zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego.
Jeśli wyrazicie Państwo zgodę na przetwarzanie danych osobowych do celów np.
rozpowszechniania wizerunku, konkursu i w wielu innych wypadkach, kiedy o tą
zgodę poprosi Przedszkole Samorządowe wówczas będą one przetwarzane do czasu
odwołania zgody.
8) W związku z
przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Panu/Pani prawo do żądania od
Administratora:
a) dostępu
do swoich danych oraz otrzymania ich kopii (zgodnie z zapisani art. 15 RODO),
b)
sprostowania
(poprawiania) swoich danych (zgodnie z art. 16 RODO),
c)
usunięcia
danych osobowych (zgodnie z art. 17 RODO),
d) ograniczenia
przetwarzania danych (zgodnie z art. 18 RODO),
e) przenoszenia
danych (zgodnie z art. 20 RODO),
f) wniesienia
sprzeciwu wobec przetwarzania danych (zgodnie z art. 21 RODO).
9) W
przypadku, gdy przetwarzanie Państwa danych odbywa się na podstawie zgody (tj.
art. 6 ust. 1 lit. a RODO), przysługuje Panu/Panu prawo do cofnięcia zgody w
dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego
dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Poza tym przysługuje
Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych na adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
10) Podanie
przez Pana/Panią danych osobowych jest obowiązkowe, wówczas gdy wynika z
przepisów prawa, w pozostałych przypadkach jest dobrowolne.
11) Pana/Pani
dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym
profilowaniu.
Wyświetlony: 1583
Dodany 18.01.2022 08:46:26 przez Waldemar Rurarz
Autor dokumentu Waldemar Rurarz
Ważny do: bezterminowo
Modyfikacja: 18.01.2022 08:54:45 przez Waldemar Rurarz
Historia zmian [5]